LINKURI UTILE  | Parteneri  | Contact  RO |  HU



Critical MassPedalează pentru un scop bun







Academia VeloAcademia Velo




În siguranță pe bicicleteÎn siguranță pe biciclete



20 de motive pentru a alege bicicleta20 de motive pentru a alege bicicleta





Critical MassCritical Mass


Skirt Bike MuresSkirt Bike Mures


rastel biciclete tîrgu mureșrastel biciclete tîrgu mureș





StravaStrava









Sondaj despre siguranța rutieră a bicicliștilor
13 ianuarie 2016, 08:53

În perioada  4-30 noiembrie 2015 Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii în colaborare cu Serviciul Rutier şi Fundaţia Comunitară au iniţiat şi implementat campania „Fii vizibil în trafic!”, demers al cărui scop l-a reprezentat informarea/sensibilizarea bicicliştilor în vederea creşterii gradului de siguranţă în traficul rutier.

În cadrul campaniei s-a realizat un sondaj de opinie cu tema siguranţei rutiere a bicicliştilor.

Sondajul de opinie a urmărit identificarea mai multor probleme, după cum urmează: cunoaşterea legislaţiei în vigoare, importanţa echipării corespunzătoare, percepţia gradului de siguranţă rutieră.

La cercetare au participat 122 biciclişti, chestionarele fiind aplicate în zonele/localităţile din judeţ unde s-au produs accidente rutiere grave în care au fost implicaţi biciclişti (Târgu-Mureş, DJ 152 – tronsonul de drum Sîncraiul de Mureş-Band-Şăulia, Târnăvani).

Prelucrarea statistică şi interpretarea datelor subliniază existenţa a 3 probleme în ceea ce priveşte circulaţia bicicliştilor în siguranţă pe drumurile publice.

Primele 2 probleme fac referire la domeniul legislativ.

1.     CIRCULAŢIA PE TIMP DE IARNĂ

Astfel,  peste 26% dintre bicicliştii intervievaţi nu ştiu dacă circulaţia pe timp de iarnă, când carosabilul este acoperit cu polei, gheaţă sau zăpadă este permisă, sau credacest lucru este legal.

Dintre bicicliştii care utilizează bicicleta ca şi mijloc de transport, deplasându-se zilnic spre diferite locaţii, un procent semnificativ, de 34,4 % dintre subiecţi afirmă fie că este permisă circulaţia pe timp de iarnă (10,3%), fie că nu ştiu acest lucru (24,1%).

2.     CONSUMUL DE ALCOOL

Pe de altă parte,un procent destul de ridicat(32%) dintre bicicliştii intervievaţi declară că au circulat cu bicicleta după ce au consumat alcool. Întrebaţi fiind dacă a conduce bicicleta sub influenţa alcoolului este un comportament legal, 18% dintre bicicliştii intervievaţi afirmă că - nu ştiu acest lucru (10,3%), sau că acest comportament este legal (7,7%).

Dintre bicicliştii care utilizează bicicleta ca şi mijloc de transport, 34,5% declară  că au condus bicicleta după ce au consumat alcool.

3.     SIGURANŢA RUTIERĂ A BICICLIŞTILOR

A treia problemăsubliniază gradul scăzut de siguranţă rutieră a bicicliştilor. Un procent semnificativ al bicicliştilor intervievaţi, mai exact 86,9% declară că au circulat în numeroase cazuri cu bicicleta pe trotuar, pentru că acest spaţiu le-a conferit o siguranţă mai mare - majoritatea bicicliştilor 68,9% răspund că a fost mai sigur să circule pe trotuar.

Pe de altă parte, bicicliştiicare utilizează bicicleta ca şi mijloc de transport, folosindu-sezilnic de ea, declară, în procent de 86,2%au circulat cu bicicleta pe trotuar, pentru că a fost mai sigur, în cele mai multe cazuri.

Infrastructura rutieră precară, mai exact inexistenţa pistelor pentru biciclişti face ca  sentimentul de siguranţă rutieră scăzut să fie foarte accentuat.

Având în vedere concluziile desprinse în urma studiului, poliţia mureşeană recomandă acestor participanţi la traficul rutier să ţină cont de următoarele prevederi legale pentru a circula în siguranţă:

:: Este interzisăcirculaţia bicicliştilor pe drumurile publice pe timp de iarnă, atunci când carosabilul este acoperit cu polei, gheaţă sau zăpadă.

Nerespectarea acestei prevederi legislativepune în pericol siguranţa, viaţa bicicliştilor şi de asemenea siguranţa familiilor acestora.
De asemeanea, necunoaşterea legii nu absolvă biciclistul care nu a respectat prevederile  de consecinţele legale.

Biciclistul care circulă în astfel de condiţii este/poate fi sancţionat contravenţional, amenda încadrându-se între (630-840 lei).

:: Este interzisăcirculaţia bicicliştilor pe drumurile publice, in timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori a substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora.

- Biciclistul care circulă în astfel de condiţii este/poate fi sancţionat contravenţional, amenda încadrându-se între (630-840 lei).

:: Este interzisă circulaţia bicicliştilor pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor.

- Biciclistul care circulă în aceste spaţii este/poate fi sancţionat contravenţional, amenda încadrându-se între (630-840).

Share 
<<  articolul anterior Arhivă articolul următor  >>